Groene smoothies, blenden van fruit en groenten

Groene smoothie shakeHet eten van groene smoothies is een gezonde, veilige, verantwoorde en vooral lekkere manier om een gezond gewicht te bereiken. Zo kun je zelf kiezen wat je in jouw smoothies verwerkt, als de bestanddelen van de smoothie maar gezond zijn. Op deze manier kun je eindeloos variÎren bij het maken van groene smoothies en raak je nooit verveeld door dit dieet.

Maar hoe maak je groene smoothies precies? Dat lees je op deze pagina. Zo lees je op deze pagina wat je nodig hebt om een groene smoothie te maken en waarom, wat je in ieder geval in een goede smoothie moet doen en welke groenten en fruitsoorten je in jouw smoothies kan verwerken.

Wat heb ik nodig om een groene smoothie te maken?

Het enige wat je nodig het om gezonde groene smoothies te maken, is een krachtige blender. Omdat de groenten- en fruitsoorten in een groene smoothie vaak vrij lastig te vermalen zijn, is het belangrijk dat je bij het maken van jouw smoothie een goede blender gebruikt. Deze blender moet een krachtige motor hebben en bij voorkeur ook een glazen kan, waar jouw smoothie direct in komt na het vermalen van de ingrediÎnten van de smoothie.

Wat moet ik in mijn smoothie doen naast groenten en fruit?

Naast groenten en fruit, is het tevens belangrijk om enkele aanvullende ingrediÎnten in jouw smoothie te verwerken. Hierdoor heeft jouw smoothie meer voedingsstoffen en vult de smoothie beter, waardoor je minder snel honger hebt na het eten van groene smoothies. De ingrediÎnten die je kunt gebruiken in groene smoothies naast groenten en fruit, zijn vloeibare yoghurt, melk, amandelmelk, water en soyamelk. Hierbij kun je zelf kiezen welke ingrediÎnten je wil gebruiken.

Welke groenten- en fruitsoorten kan ik in mijn smoothie doen?

Eigenlijk gebruik je voor een groene smoothie alle fruitsoorten en groenten die je rauw kan eten. Voor fruit is dit niet zo moeilijk, aangezien je alle fruitsoorten rauw kan eten. Bij groenten ligt dit anders, aangezien er ook groenten zijn die je alleen gekookt kan eten. De meeste mensen gebruiken naast fruit de volgende groenten in hun groene smoothies: avocado, boerenkool, spinazie, gember en andijvie. Kies daarnaast in ieder geval een groente die je lekker vindt. Bij fruitsoorten in een smoothie kun je denken aan banaan. Banaan heeft namelijk een zoete smaak, waardoor je de smaak van de rauwe groenten minder goed proeft.